A marketing automatizálás egy egyszerű hírlevél előre beállított időpontban történő, azaz időzített kiküldésével kezdődik.
Utána jönnek az előre megkomponált és időzített kampányok, a különböző időpontban feliratkozók számára automatikusan kiküldésre kerülő email sorozatok, majd az automatizált megrendelési rendszerek automatikus számlázással és bankkártya elfogadással, árajánlatkérő és -küldő rendszerek, tesztek, kvízek és kalkulátorok, havidíjas tagsági rendszerek, próbatagságok, „upsell”-ek, „bump”-ok és „downsell”-ek, azonnal értékesítő „funnel”-ek, majd az ezek tetszőleges kombinációjából összeállított érdeklődőszerző, értékesítő és ügyfélkiszolgáló rendszerek.
Mindezek alkalmazása drasztikusan növelheti bármely B2B vagy B2C vállalat értékesítési eredményeit, javítja az ügyfélélményt, és nagyon sok emberi erőforrást takaríthat meg.
A fentiekben való jártasság aranyat ér, mert sok cégnél nincs lehetőség a marketing menedzser mellett egy „mark-tech menedzser” alkalmazására, vagy külső ügynökség igénybevételére. De még ha van is ezek igénybe vételére lehetőség, egy marketing menedzser, aki gyorsan összekattintgatja a fent felsoroltak bármelyikét, százezreket, de inkább milliókat, és ami sokszor még fontosabb, több hetes átfutási időket spórol meg munkaadójának.
Egy marketing ötlet annyit ér, amennyire azt képesek kivitelezni. Márpedig ha minden ötlet tesztelése sok hetes átfutással indul, akkor az embernek egy idő után már ötletelni sincs kedve.
Ezzel szemben ha kéznél van az összekattintgatás készsége, bármely ötletből könnyedén lehet tesztelhető verziót készíteni, és akár órák alatt piaci validációt szerezni, hogy érdemes-e továbbgondolni.
A Marketing automatizálás SalesAutopilot szoftverrel képzésen az alapoktól indulva, mégis nagyon gyakorlatiasan, gyors sikereken keresztül felépítjük a hallgatók számára azt a tudást és gyakorlatot, ami elegendő lesz az eredményes marketing automatizálás útján való elinduláshoz.